BIANCA

hejhej jagvet har nt bloggat på evigheternasevighet men ska fan skärpa mej!!
jaja ska berätta om mina senaste stalldagar,de har fan inte bara varit kul!

Måndag: red dressyr på frans med julia som har pica,det gick verkligen skitabra är superduper nöjd :D
fick verkligen loss honom i alla gångarter han lyssnade skitbra på min hjälper särskilt skänklarna,är så stoOlt över fransis och mej thihihi :')ja mamma hämtade mej på kvällen och vi skjutsade oxså hem julia.

Tisdag: (den hära dagen var hemsk!)
jag och erika åkte till stallet skita tidigt för jag hade halv hemstudiedag jag slutade typ halv 11 så kom till stallet 12.15,när vi kom dit bytte vi om mockade hadar(vi tog hadar för anko kunde inte) frans och biancas bos sen hämtade erika in hadar och jag frans och bianca för dom står i samma hage,och när jag hade lämnat bianca i boxen lade hon sig ner direkt jag ba äh erika bianca ligger ner?,asså hon gör aldrig det men vi tänkte ju inte att det kanske kunde varit något fel men vi ba jaja hon e väl trött,sen fixade vi hadar och gick ner till lillaridhuset och red lite först hon sen jag,han var lite busig och JÄVLIGT pigg.men efter det fixade jag höpåsarna och hinkarna till frans,men erika tänkte göra det efter,så vi red ut hade lite konditionsträning,vi red banvallen 2 gånger,bianca va lite seg och frans var fett taggad!!
sen när vi hade ridit klart då,så gick jag in till sadel kammaren och lämnade frans grejer och så,sen ser jag erika komma med bianca i gången och med en långsheringslina(stavas?) jag ba vafan görru?? hon ba bianca lägger sig ner helatiden när man leder henne hon har typ kolik eller något.jag ba what ? hon ba typ håll i bianca och då slängde hon sig mot väggarna och försökte lägga sig ner och nina ba vf kom du tillbax erika du måste leda henne,hon måste få röra på sig,och erika ba det va någo kärring i stora ridhuset som sa att jag inte fick leda henne där...nina ba jävla idiot hon har ju fan typ kolik,vi ba går i och leder henne i lillaridhuset ist,jag går efter och piskar henne med spöt när hon lägger sig ner.eller försöker,och det va skit hemskt :((((
sen varre en annan äckelkärring som ba aa jag kan inte rida här inne när ni leder henne här, OCH DÄR GICK MITT TÅLAMOD!
jag ba men vafan vill du att vi ska göra hon har fan kolik det kan gälla hennes liv!
hon ba men då går jag för jag får inte plats.
jag ba men gör det du!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! K BRY OCH LITE TILL!
erika hade ringt biancas ägare Anna som kom direkt,och jenny och helena som har kakan och gozan fixade fram nummer till vetrinärer...dom ringde typ 10000 gånger och till slut kom distriktnarn efter typ 1 och en halv timme!
och dom besluade sig för att åka in med henne till veterinären men hon vägrade gå in i transporten och det här va typ 12 på kvällen och dom gav upp.hon vägrade verkligen.
sen när dom tog in henne efter åh försökt i typ en timme då verkade hon piggare hon drack bajsade och kissade.

men idag efter skolan så träffadejag erika på spånga och hon sa att bianca.....................
.................................................................................................................................
.................................................................................................................................
..............................................................................................................................
hade blivit sämre änn igår :(

du måste klara dej underbara ponny!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0